سراسر وب

رقابت سامسونگ و اپل در فروش؛ کره ای ها برنده فصل دوم ۲۰۱۶ شدند

۳۰ مرداد ۱۳۹۵

شکی نیست که فروش اپل اخیرا کاهش قابل توجهی داشته که دلیل اصلی آن را می توان به تغییرات اندک آیفون از سال ۲۰۱۴ به بعد دانست. در نتیجه این مسئله، حالا تعداد کمتری از کاربران نیز به سمت سیستم عامل iOS متمایل شده اند.

داده های شرکت تحقیقاتی-آماری گارتنر برای سه ماهه دوم امسال نشان می دهد که سهم iOS از بازار به ۱۲٫۹ درصد رسیده. در مقایسه با بازه مشابه سال گذشته، این رقم ۱۴٫۶ درصد بوده. اندروید نیز با افزایشی ۴ درصدی حالا فاتح بی چون و چرای بازار با سهم ۸۶٫۲ درصد است.

رقابت سامسونگ و اپل در فروش؛ کره ای ها برنده فصل دوم 2016 شدند

مجموع این دو رقم کنار یکدیگر می شود ۹۹٫۱ درصد که یعنی تقریبا تمام بازار تلفن های هوشمند در دستان اپل و گوگل است. علی رغم عرضه ویندوز ۱۰، سهم این سیستم عامل با کاهش تقریبا دو درصدی همراه بوده و مجموعا با سیستم عامل بلک بری و دیگر دستگاه های هوشمند، صرفا ۰٫۹ درصد از بازار را در اختیار دارند.

در سوی دیگر گود، ۵ تولید کننده برتر تلفن های هوشمند به ترتیب سامسونگ، اپل، هوآوی و شیائومی هستند که مجموعا ۵۴ درصد از تلفن های موجود در بازار را می سازند. البته نباید فراموش کرد که این آمار و ارقام صرفا مربوط به سه ماهه دوم سال جاری است و در هر فصل امکان اوج و فرود برای هر کمپانی شناخته شده ای وجود دارد.

gsmarena_002-w600

سامسونگ با ۲۲٫۳ درصد و اپل در رتبه دوم با ۱۲٫۹ درصد از کل اسمارت فون های فروخته شده، پرطرفدارترین برندهای جهان به حساب می روند که روی هم رفته فروش محصولاتشان مرز ۴۴٫۳ میلیون را رد کرده است.

هوآوی و اوپو نسبت به سال گذشته پیشرفت داشته اند در حالی که شیائومی اندکی لغزش را تجربه کرده. فروش گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج به پشت سر گذاشتن آیفون های اپل طی این سه ماه کمک شایانی کرده اند و حالا تقریبا مدت زمان زیادی تا رونمایی از آیفون ۷ باقی نمانده. باید دید که آینده بازار تلفن های هوشمند با استراتژی های آتی چگونه تغییر می کند.

The post رقابت سامسونگ و اپل در فروش؛ کره ای ها برنده فصل دوم ۲۰۱۶ شدند appeared first on دیجیاتو.