سراسر وب

خودروهای برگزیده سال ۲۰۱۶ به انتخاب دیجیاتو

۲۹ آذر ۱۳۹۵

خودروهای معرفی شده در این لیست را می توان گل سرسبد بازارهای جهانی نام گذاری کرد و این لیست به گونه ای تهیه شده است که خارج از چهارچوب های مرسوم باشد و دقت آن بیشتر بر روی خود وسیله نقلیه است تا کلاس بندی های بسیار زیاد و دست پا گیر. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به بهترین خودروهای ۲۰۱۶ داشته باشیم.

بهترین خودروی سبز سال: شورلت بولت

شورلت با مدل تمام برقی خود یعنی بولت سر و صدای بسیار زیادی به پا کرد و توانست در اکثر لیست ها حضور پیدا کند. در واقع شورلت بولت را می توان اولین خودروی تولید انبوه برقی با قیمت پایین و کاربرد بالا نام گذاری کرد.

2017-chevrolet-bolt-ev

با قیمت پایه ای ۳۷ هزار دلار که با توجه به کسرهای مالیاتی دولت های مختلف، به قیمتی در حدود ۳۰ هزار دلار خواهد رسید. این خودروی مقرون به صرفه، کاربردی با لذت رانندگی بالا  می تواند یکی از مهم ترین خودروهای عرضه شده نه تنها در این سال میلادی بلکه در قرن ۲۱ باشد.

در واقع پس از مدل S تسلا باید این خودرو را دومین گام اساسی در جهت تغییر قوای محرکه خودروهایمان دانست. برای آشنایی بیشتر با این خودرو به اینجا مراجعه کنید.

بهترین سدان سایز متوسط لوکس: ولوو S90

پس از آن که سهام شرکت ولوو توسط شرکت چینی جیلی خریداری شد. این شرکت با استفاده از توانایی های مهندسی خود و همینطور سرمایه گذاری چینی ها توانسته مدل های بسیار خوبی را روانه بازار کند و به کابوس لوکس سازان آلمانی، انگلیسی و حتی آمریکایی تبدیل شود.

مهم ترین دلیل انتخاب این خودرو به عنوان بهترین سدان سایز متوسط را می توان در استفاده درست و بهینه از فضا اعلام کرد. این مسئله در جای جای این خودرو دیده می شود. از موتور کوچک ۲ لیتری گرفته که به کمک توربوشارژر و سوپرشارژر خود را به راحتی از رقبا جدا می کند تا فضای کابین و صندوق و کیفیت بسیار بالای قطعات کار شده در آن.

volvo-s90-review-xlarge_trans_nvbqzqnjv4bqpsfhzlhf4lhlv0vw0fr2exv7ih3tefur6ix7n2lc7lq

سیستم رانندگی خودکار آن به راحتی در مقابل رقبای آلمانی خود همچون مرسدس بنز و بی ام و قرار دارد اما همچنان در این زمینه در پشت سر تسلا قرار دارد. ولوو S90 با قیمت پایه ای ۵۷ هزار دلار می تواند بهترین انتخاب در بخش سدان های لوکس با سایز متوسط باشد.

بهترین شاسی بلند سایز کوچک: هوندا CR-V

هوندا بیش از ۵ نسل از این خودرو را روانه بازار کرده است و سابقه ساخت آن به بیش از ۲۰ سال می رسد. اما هیچ کدام از نسل های آن به پختگی این نسل نبوده اند.

هوندا با پشت سر گذاشتن رقبای مطرحی چون تویوتا، کیا، هیوندای و مزدا به این عنوان دست پیدا کرده است. دینامیک بالا، کابین درجه یک و همینطور فضای بسیار عالی و استفاده از آخرین تکنولوژی ها هوندا CR-V را به بهترین انتخاب در این کلاس تبدیل کرده است.

q7a2937

هوندا این مدل را با دو موتور ۲٫۴ لیتری تنفس طبیعی و ۱٫۵ لیتری توربو عرضه می کند و قیمت پایه ای آن ۲۴٫۹۴۵  دلار آمریکا است. در هر صورت در بین کراس اوور های عرضه شده در سال گذشته مدلی که بتواند پکیج بهتری به نسبت این هوندا باشد، وجود ندارد.

بهترین شاسی بلند سایز متوسط: مزدا CX-9

شاسی بلند های سایز متوسط دارای سه ردیف صندلی  بازار بسیار داغی دارند و این مورد حتی در کشور ما هم مشاهده می شود. مزدا با این مدل پاسخ بسیار خوبی برای تمامی خواسته های شما از یک شاسی بلند سایز متوسط ارائه می دهد.

CX-9 به دلیل موقعیت بسیار خوب صندلی و ستون های باریک، دید بسیار عالی برای راننده فراهم می کند. همچنین فضای اتاق کافی برای یک خانواده را ارائه می دهد و در کابین آن از قطعات با کیفیتی نظیر خودروهای لوکس استفاده شده است.

photo_2016-12-18_00-01-27

تجهیز CX-9 به موتور ۲٫۵ لیتری توربو با قدرت ۲۵۰ اسب بخار، این مدل را به بهترین انتخاب در این بخش تبدیل می کند.

بهترین خودروی اقتصادی سال: ساندرو stepway

جانشین پیکان خودروی محبوب ایرانیان که با نام تندر۹۰ در کشور ما شناخته می شود و دیگر نوادگان آن همچون ساندرو در کشورهای خارجی به عنوان اقتصادی ترین گزینه موجود شناخته می شود و محبوب کشورهای در حال توسعه به شمار می رود.

حالا این خودرو هم جایی در لیست ما پیدا کرده است، دوام فنی بالا در کنار ایمنی خوب (۴ ستاره ایمنی از Eurocap) و میزان کاربرد پذیری آن در کنار قیمت پایه پایین، ساندرو stepway را به بهترین انتخاب در این بخش تبدیل کرده است.

dacia-sandero-stepway-1024x625

این در صورتی است که در حال حاضر نسل قبلی این خودرو با قیمت بیش از ۵۰ میلیون تومان در کشور ما تولید می شود و ساندرو عرضه شده در ایران را می توان گران ترین ساندرو جهان لقب داد که به کلی با مفهموم اقتصادی بودن آن در پارادوکس کامل است.

ساندرو با موتورهای ۰٫۹ لیتری توربو تا ۱٫۶ لیتری تنفس طبیعی در بازارهای مختلف عرضه می شود و جعبه دنده های ۵ سرعته دستی و ۴ سرعته اتوماتیک و ۵ سرعته اتوماتیک برای آن قابل سفارش است.

بهترین سوپر اسپرت سال: پورشه ۹۱۱ R

پورشه ۹۱۱ بیش از ۵۰ سال است با یک فرمول ثابث دل اکثر خودرو دوستان را ربوده است و در روزگاری که بیشتر خبرها به رانندگی خودکار و مرگ رانندگی کلاسیک بر می گردد.

پورشه با عرضه ۹۱۱ R ثابت کرد که هنوز جایی برای لذت بردن از رانندگی در سال ۲۰۱۶ میلادی پیدا می شود. اما آن چیزی که ۹۱۱ R را خاص می کند مربوط به عملکرد عددی و روی کاغذ آن نیست، بلکه حس و حالی است که هر فردی پس از رانندگی با آن پیدا می کند.

_jl44051

این مدل تولید محدود به دلیل استفاده از جعبه دنده دستی ۶ سرعته به جای جعبه دنده های سریع و قدرتمند دوال کلاچ اتوماتیک پورشه، در حین رانندگی از شما توجه ۱۰۰ درصدی را طلب می کند.

موتور تنفس طبیعی ۶ سیلندر تخت (بوکسی) که تا ۹۰۰۰ RPM دور می خورد و ۵۰۰ اسب بخار قدرت را به صورت کلاسیک در اختیار چرخ های عقبی قرار می دهد، تمام چیزی است که از خودروی که با هدف لذت بردن از رانندگی ساخته شده است طلب خواهید کرد.

Porsche at Knockhill race circuit. Photo: James Lipman / jameslipman.com

در مورد قیمت آن همین بس که نمونه های نمایشگاهی آن تا یک میلیون دلار قیمت خورده اند که برای خودرویی که قیمت کارخانه ای آن زیر ۲۰۰ هزار دلار بوده نشان دهنده ارزش بسیار زیاد آن است.

بهترین رودستر: پورشه ۷۱۸ باکستر

ارزان ترین محصول پورشه که اتفاقا به کشورمان هم شده است، لقب بهترین رودستر سال را از آن خود می کند.

پورشه با قرار دادن یک موتور ۴ سیلندر توربو ۲ لیتری ریسک بسیار بزرگی کرد اما این موتور نه تنها به راحتی در زمینه عملکرد عددی نسل قبل را شکست می دهد بلکه با داشتن شخصیت خاص خود طرفداران بسیاری هم پیدا کرده است.

این موتور کوچک در دو مدل با قدرتی معادل ۳۰۰ و ۳۵۰ اسب بخار عرضه می شود و پورشه با عرضه هر دو جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک و ۷ سرعته دستی دست خریدار را برای بهترین انتخاب باز می گذارد و آن را تبدیل به کامل ترین گزینه می کند.

landscape-1453850343-porsche1

گرچه در زمینه صدای موتور این خودرو بهترین انتخاب نیست و آپشن بازی پورشه همچنان هزینه به نسبت گزافی را از خریدار طلب می کند اما به دلیل شاسی و هندلینگ معرکه و کاربرد پذیری بسیار بالا این مدل بهترین انتخاب در این بخش است. قیمت پورشه ۷۱۸ باکستر در بازارهای جهانی از ۵۳ هزار دلار آغاز می شود و در کشورما در بازه قیمتی ۵۵۰ تا ۷۵۰ میلیون تومان خرید فروش می شود.

تست و بررسی این پورشه باکستر جدید در تهران را می توانید از اینجا مطالعه فرمایید.

بهترین شاسی بلند لوکس: مرسدس بنز GLC

امسال مرسدس بنز به مدد مدل های جدیدش توانست عنوان پر فروش ترین لوکس ساز جهان را از دست رقیب دیرینه خود یعنی بی ام و برباید.

در واقع اگر کمک نسل جدید شاسی بلند های مرسدس و دیگر مدل های کلاسیک و پر طرفدار نبود، مرسدس هرگز به این مهم دست پیدا نمی کرد.

mercedes-glc-rt-2016-1120

نسل قبلی این مدل تحت نام GLK خوانده می شد که مدل چندان شاخصی نبود اما نسل جدید تحت نام گذاری جدید مرسدس GLC خوانده می شود و شاسی استفاده شده آن از مدل E کلاس قرض گرفته شده است.

این شاسی های قابل تطبیق مرسدس هزینه تولید مدل های جدید را بسیار پایین می آورند و یک محصول را سریع تر به نقطه تولید انبوه می رسانند. در داخل اتاق با یک C کلاس روبه رو هستیم که در بخش هایی از برادر بزرگتر آن یعنی E کلاس المان های طراحی قرض گرفته شده است.

طراحی خودرو به دست گوردن واگنر به عنوان سر طراح این شرکت صورت گرفته و موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو با حداکثر قدرت ۲۴۱ اسب بخار به همراه یک جعبه دنده ۹ سرعته در نقش محور قدرت نقش بازی می کنند و سیستم تعلیق چه در جلو و چه در عقب از نوع چند اتصاله مجهز به آنتی رول بار است.

6c6c0938f1f3d04de76c620411fd2eb62ce62006

این اولین شاسی بلند سایز کوچک مرسدس بنز است که واقعا حس یک مرسدس بنز واقعی و سنتی همچون E کلاس و S کلاس را عرضه می کند. ترکیب شاسی E به همراه کیفیت درجه یک اجزای کابین و مهندسی بی نقص آلمانی در کنار کاربرد خارج جاده ای و قیمت منطقی باعث می شود که این مرسدس گزینه بسیار با ارزشی در بخش شاسی بلند های لوکس سایز کوچک شود.

قیمت پایه این مدل در بازارهای جهانی از ۴۲ هزار دلار آغاز می شود.

2016-glc-suv-098-ccf-d

بهترین سدان سال و خودرو برگزیده سال ۲۰۱۶: آلفارومئو جولیا

پس از سالیان سال آلفارومئو با یک سدان وارد بازار شده است و در راستای رقابت با محصولاتی همچون بی ام و سری ۳، مرسدس بنز C کلاس، آئودی A4 و جگوار XE، جولیا را معرفی کرده است.

طراحی متفاوت و خیره کننده هنرمندان ایتالیای و استفاده از توان مهندسی شرکت فراری به عنوان دیگر زیر مجموعه شرکت فیات، آلفارومئو جولیا را به خواستنی ترین سدان سال تبدیل کرده است.

alfa01

آلفا این مدل را با موتور و جعبه دنده های متفاوتی راهی بازار می کند و بازه قیمتی بزرگی همچون دیگر محصولات اروپایی و آمریکایی دارد. این مدل در بازارهای جهانی از ۳۸ هزار دلار تا ۷۳ هزار دلار برحسب نوع مدل قیمت خورده است.

جولیا از موتورهایی با قدرت زیر ۲۰۰ اسب بخار، بالای ۲۰۰ اسب بخار و بالای ۵۰۰ اسب بخار در مدل کوادریفولیگو بهره می برد.

از جعبه دنده دستی و همینطور جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهارچرخ متحرک در مدل های مختلف نیز بهره گرفته شده است. قوی ترین مدل این خودرو با قدرت ۵۰۵ اسب بخار از یک موتور V6 توربوشارژ شده که برداشتی آزاد از موتورهای V8 توربو فراری است و توانسته در پیست نوربرگ رینگ آلمان لقب سریع ترین سدان حال حاضر جهان را نصیب خود کند.

alfa-qv-web-2016-084_0_1

ایمنی بسیار خوب در کنار جذابیت های شرکتی همچون آلفارومئو باعث می شود تا نتوانیم به راحتی از کنار این مدل بگذریم. گرچه همچنان آلفا در بخش کیفیت قطعات داخل اتاق به پای رقیبان قدرتمند خود نمی رسد اما در سال میلادی گذشته هیچ سدانی جذاب تر از جولیا  پیدا نخواهید کرد.

به هر حال اگر قرار باشد که بخواهیم سال ۲۰۱۶ را با یک خودرو به یاد آوریم، جولیا گزینه ای مناسب برای به دوش کشیدن چنین وظیفه بزرگیست، تلفیقی عظیم از شور و هیجان، جذابیت و قدرت که این روزها به معجونی کمیاب در صنعت خودروسازی مبدل شده است.

alfa-qv-web-2016-090_0

بهترین کوپه سال: بی ام و سری ۲

اگر بخواهیم سری ۲ بی ام و را نام گذاری کنیم باید آن را یادگاری از سری ۰۲ یا همان ۲۰۰۲ های معرکه بی ام و در قرن ۲۱ بنامیم.

بی ام و با عرضه موتورهای مختلف با نام گذاری جدید خود یعنی ۲۲۰، ۲۳۰i ،۲۴۰i و M2 این کوپه سایز کوچک را روانه بازار می کند. نکته مهمی که بی ام و سری ۲ را از باقی رقبای خود جدا می کند این است که سری ۲ برخلاف دیگر رقبا که بر اساس محور متحرک جلو هستند و به صورت تصنعی قدرت را به چرخ های عقبی هم می فرستند، بر روی یک شاسی محور متحرک عقب شکل گرفته است.

gallerylandscape-gs7exc-imagecut-2-1151x768

قیمت گذاری خوب که آن را به دیگر رقبای ارزان قیمت و حتی گران قیمت خود نزدیک می کند و آن ها را با معجونی از مهندسی آلمانی و سابقه بالای بی ام و در ساخت کوپه های سایز کوچک به چالش می کشد.

سری ۲ را می توان به راحتی دوست داشتنی ترین بی ام و حال حاضر دانست که از فرمول طلایی بی ام و برای ساخت کوپه های سایز کوچک محورعقب با موتور سایز کوچک پیروی می کند.

230i-coupe-08

طراحی داخل اتاق آن شاید چندان جالب توجه نباشد و ظاهر بیرونی شسته رفته ای هم دارد اما توانایی های فنی آن به قدری خوب است که می تواند سر به سر کوپه های ارزان قیمت و تند تیز ژاپنی تا ماسل های آمریکایی بگذارد.

شاید می توانستیم مدل تولید محدودی همچون موستانگ GT350 R را هم در این بخش به عنوان بهترین کوپه سال قرار دهیم اما بی ام سری ۲ به عنوان یک مدل تولید انبوه با عرضه گسترده جهانی تمام چیزهایی که از یک کوپه سایز کوچک را می خواهید برای شما بر آورده می کند و شایسته این عنوان است.

1

The post خودروهای برگزیده سال ۲۰۱۶ به انتخاب دیجیاتو appeared first on دیجیاتو.